Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Antalya

Valilikler

T.C. Serik Kaymakamlığı
T.C. Serik Kaymakamlığı
T.C. Serik Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • SERİK
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Kolluk Gözetim İhbar ve Şikayet
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
21
Eylül2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • SERİK
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Müdürlüğü
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Kolluk Gözetim İhbar ve Şikayet
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM

İlçe Malmüdürlüğü

Osmanlı döneminde Sultan Mahmut'a kadar 'Birinci Sınıf Muhasip' veya 'Defterdar' olarak adlandırılan kişilerce yürütülen maliye işleri, 1837 yılından itibaren 'Maliye Nazırı' tarafından yürütülmeye başlanmıştır.

Maliye Nazırı tarafından yürütülen teşkilat, çeşitli değişikliklere uğrayarak 1879 yılının sonuna kadar devam etmiştir. 1876 tarihli Kanun-i Esasi'nin 40 ncımaddesi gereğince, 'Maliye Nezaretinin Teşkilatı ile Vazifeleri Hakkında Nizamnamesi' doğrultusunda Maliye Nezareti, 1880 yılında yeniden teşkilatlanmıştır. Bu teşkilatın taşra örgütünde ilk defa 'Kaza Malmüdürlük' ve 'Sandık Emanetleri' adıyla maliye ilçe birimleri zikredilmiştir. Bu teşkilatlanma ile taşra yönetimi, gelirlerin tahsili, giderlerin yapılması, hesapların tutulması daha ayrıntılı olarak tespit edilmiştir.

Cumhuriyet sonrası çıkarılan 18/05/1929 tarih ve 1452 sayılı Kanunun ikinci maddesinde yer alan 'Devlet devairi teşkilatına ait yeni kanun yapılıncaya kadar bu cetvel teşkilat kanununu hükmündedir' ifadesi gereğince Maliye Vekaleti, merkez memurları ve vilayet memurları olarak iki ana bölüme ayrılmış ve taşra örgütü aşağıdaki şekilde teşkilatlanmıştır.

Günümüzde de Malmüdürlükleri;178 sayılı Maliye Bakanlığının Kuruluş ve Çalışma Esaslarını Belirleyen KHK Ek 20 nci maddesi hükümlerine göre;Vezne ve Muhasebe Servisleri ile Milli Emlak ve Muhakemat ( Hazine Avukatlığı) servislerinden oluşmaktadır.

Malmüdürü, İlçe Maliye teşktilatının amiri olup işlemlerin mevzuata uygun olarak yürütülmesini sağlar. Vezne ve muhasebe servislerinin dışındaki servislerin başında bulunan memurlar işlerin kanuna uygun olarak yürütülmesinden birinci derecede sorumludurlar. Malmüdürleri Muhasebe Yetkilisi sıfatını taşırlar ve Sayıştaya hesap vermektedir. Ayrıca Malmüdürü, 3561 sayılı Kanunun 1 nci maddesine görebir kimsenin uzun süreden beri bulunamaması veya oturduğu yerin bilinememesi nedeniyle malvarlıkları üzerinde Hazine menfaatinin korunmasını sağlamak üzere kayyım

Saymanlık faaliyetleri 5018 Kamu Mali Yönetimi Kanunu, Devlet Muhasebesi Yönetmelik hükümleri, Maliye Bakanlığı talimatları ile 6085 sayılı Sayıştay Kanunu hükümleri doğrultusunda Muhasebe Servisince yürütülmektedir.

Milli Emlak Genel Müdürlüğü görevlerinin ilçeye ilişkin olanları yürütülmektedir. Bu görevler; Devletin özel mülkiyetindeki taşınmaz malların satışı, kiraya verilmesi ve trampası, ormanlar ve DHTA diğer yerlerin kiraya verilmesi işlemlerini yapmak. Hazinenin özel mülkiyetinde veya DHTA bulunan yerlerden kamu hizmeti için kullanılması gerekli olanları, genel, katma ve özel bütçeli idarelere tahsis işlemlerini yürütmek ve diğer yazılı görevleri yapmaktır.

Muhakemat Servisi hizmetleri659 sayılı KHK hükümlerine göre yürütülmektedir. Hazineyi ilgilendiren veya mali hususları içeren işlerde gerekli savunmaları hazırlar ve hazine temsilcisi sıfatıyla ilgili adli merciilerde dava açılır. Açılmış olan davaların takibini ve sonuçlandırılmasınıhazine avukatı takip eder. Hazine avukatının bulunmadığı durumlarda Malmüdürü bizzat hazine temsilcisi sıfatıyla devlet davalarını takip eder.

Malmüdürlüğümüz, 25 Haziran 1926 tarihinde Serik’in ilçe olması ile kurulmuş ve halen İlçe Hükümet Konağının girişte sağ tarafında birinci ve ikinci katta hizmet vermektedir. 1976 yılına kadar vergilendirme hizmeti de vermekte iken müstakil Serik Vergi Dairesi Müdürlüğünün kurulması nedeniyle vergilendirme ile ilgili iş ve işlemlere ait hizmet  Vergi Dairesi Müdürlüğünce verilmektedir. 

Malmüdürlüğümüzde son 65 yılda görev yapan Malmüdürleri ise;

1. Semih AKVERDİ (......-1956)

2. Mehmet Kemal ÖNER (1958-1963)

3. Faik Günay AKER (1965-1968)

4. Fuat ÖZER (1968-1971)

5. Yavuz Yılmaz TOKER (1973-1975)

6. Muzaffer ATAL (1978-1979)

7. Ahmet DOLAKSIZ (1980-1982)

8. Şükrü MAŞACIOĞLU (1985-1991)

9. Mehmet SUNAR (1992-1994)

10. İbrahim AKIN (1994-1999)

11. Sedat AYYILDIZ (2000-2003)

12. Fatih MANAV (2003-2009)

13. Yusuf KOÇ (2011- Devam)

 

 

GÖREVLERİ

178 sayılı Maliye Bakanlığının Kuruluş ve Çalışma Esaslarını Belirleyen KHK Ek 20 nci maddesi hükümlerine göre; Malmüdürlüğü, vezne ve muhasebe servisleri ile gereken yerlerde tahakkuk, tahsilat, milli emlak ve muhakemat(hazine avukatlığı) servislerinden oluşur.

 Malmüdürü, İlçe Maliye teşktilatının amiri olup işlemlerin mevzuata uygun olarak yürütülmesini sağlar. Vezne ve muhasebe servislerinin dışındaki servislerin başında bulunan memurlar işlerin kanuna uygun olarak yürütülmesinden birinci derecede sorumludurlar. Malmüdürleri Muhasebe Yetkilisi sıfatını taşırlar ve Sayıştaya hesap verirler.

A)SAYMANLIKLA İLGİLİ GÖREVLERİ;

Genel bütçeli daireler veye katma bütçeli idarelerin; gelirlerinin toplanması, başta maaş ve diğer özlük hakları başta olmak üzere giderlerin hak sahiplerine ödenmesi, nakit ve diğer varlıklar ile emanet  değerlerin alınması, saklanması, gönderme ve iadesi, alacak ve borçların kaydı takibi ve bunlarla ilgili bütün işlemlerin muhasebeleştirilmesi işlemi yapılarak sonucundan Malmüdürü tarafından, Sayıştaya yönetim dönemi hesabı verilir.

Saymanlık faaliyetleri 5018 Kamu Mali Yönetimi Kamunu, Devlet Muhasebesi Yönetmelik hükümleri, Maliye Bakanlığı talimatları ile 6085 sayılı Sayıştay Kanunu hükümleri doğrultusunda yürütülür.

B)MİLLİ EMLAKLA İLGİLİ GÖREVLERİ;

 Milli Emlak Genel Müdürlüğü görevlerinin ilçeye ilişkin olanları yürütülür. Bu görevler; Devletin özel mülkiyetindeki taşınmaz malların satışı, kiraya verilmesi ve trampası, ormanlar ve Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki diğer yerlerin kiraya verilmesi işlemlerini yapmak. Hazinenin özel mülkiyetinde veya Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan yerlerden kamu hizmeti için kullanılması gerekli olanları, genel, katma ve özel bütçeli idarelere tahsis işlemlerini yürütmek ve diğer yazılı görevleri yapmaktır.

C) MUHAKEMAT  HİZMETLERİNE    (HAZİNE AVUKATLIĞI) YÖNELİK GÖREVLERİ;

Hazineyi ilgilendiren veya mali hususları içeren işlerde gerekli savunmaları hazırlar ve hazine temsilcisi sıfatıyla ilgili adli merciilerde dava açılır. Açılmış olan davaların takibini ve sonuçlandırılmasını  hazine avukatı takip eder. Hazine avukatının bulunmadığı durumlarda Malmüdürü bizzat hazine temsilcisi sıfatıyla devlet davalarını takip eder.  Bu iş ve işlemler Muhakemat Servisleri aracılığıyla 659 sayılı KHK hükümlerine göre yürütülür.

Ç) DİĞER GÖREVLERİ;

Malmüdürlükleri yukarıda verilen görevlerin yanında, özel kanunlarla dairesine gönderilen ve Kaymakamlık tarafından verilen diğer görevler ile Maliye Bakanlığı yetkili birimlerince görevlendirilen iş ve işlemleri yürütmek ve sonuçlandırmakla görevlidir.

  Bunların başlıcaları;

  • Parti kapatma ve tasfiye işlemleri,

  • Tarımsal arazilerin zarar ziyan tespit komisyon çalışmaları,

  • Sivil savunma ve müdafaa komisyonu çalışmaları,

  • İlçe İdare Kurulu üyesi olarak görevleri,

  • Sosyal Yardımlaşma Mütevelli Heyeti üyesi olarak görevleri,

  •      Kayyımlık görevinin yürütülmesi işlemleri,
  •      Etik Kurulunca verilen iş ve işlemlerin yapılması,
şeklinde görevleri bulunmaktadır.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Mevzuat Bilgi Sistemi
  • Kamu Denetçiliği Kurumu
Merkez Mah. Atatürk Cad. No: 118 Kat:2 Hükümet Konağı Serik/Antalya
0 (242) 722 1004
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız